Even wennen - Reisverslag uit Siyambalagastenna, Sri Lanka van Britt Van Herck - WaarBenJij.nu Even wennen - Reisverslag uit Siyambalagastenna, Sri Lanka van Britt Van Herck - WaarBenJij.nu

Even wennen

Blijf op de hoogte en volg Britt

16 Januari 2017 | Sri Lanka, Siyambalagastenna

De Sri Lankanen nemen het niet zo nauw met afspraken, dat is al 1 ding dat ik gehoord had en ondertussen geleerd heb. Op zich geen probleem, maar dat maakt wel dat ik pas om vier uur 's morgens op de plaats van bestemming was namelijk het vrijwilligershuis in Kandy. Kort nachtje laat ons zeggen=) Het was een doldwaze rit door de bergen in het busje van de organisatie. Verkeersregels zijn er duidelijk ook niet. Goed maar met verhoogde hartslag aangekomen en daarna in een snikhete kamer proberen slapen. Geen succes maar ik gok dat het deze nacht beter zal gaan gezien de vermoeidheid. Vandaag was het duidelijk dat ik even mijn tijd nodig zal hebben om hier te wennen. De drukte, het weer, het lawaai maken allemaal een behoorlijke indruk en hoewel ik hier genoeg over geïnformeerd was, voelt het alsof ik in een gigantische mierennest gedropt ben. Het is gewoon véél. Daar komt ook nog bij dat we hier zeker met dertig andere vrijwilligers in een huis zitten. Op zich gezellig, maar 's morgens vergt het enige organisatie voor wie wil douchen bijvoorbeeld. Koud water, geen wc-papier, enfin, zo'n dingen. Ook weer dingen die ik wist maar hé, je bent thuis iets anders gewoon toch..
Deze week wordt nog even een 'pretweekje'. De stad wordt verkend en we doen enkele must-sees. Volgende week start mijn werk. Het leek erop dat ik ging lesgeven aan kinderen, maar na de informatie die ik vandaag gekregen heb, neig ik tóch meer naar het weeshuis voor baby'tjes. Hier had ik me namelijk initieel voor opgegeven maar toen was nog niet geweten of dit kon. (Sri Lankanen en organisatie, lastig, zoals ik al zei) Nu blijkt dat de nood aan hulp hier hoger is dan bij het lesgeven, en ik wil me natuurlijk gewoon nuttig kunnen maken en écht iets bijdragen. Het feit dat de Sri Lankanen niet echt de regeltjes volgen maakt wel dat alles heel flexibel is, dus ik mag als ik wil nog andere goede doelen helpen ook. Woensdag weet ik hier meer over. Ik ben benieuwd wat het wordt..
WiFi is hier trouwens onbestaande in ons huis en gezien ik mijn fijn lokaal 3G kaartje wil sparen ga ik proberen per week of langer een update te geven. Dan heb ik ook meer te vertellen waarschijnlijk ;) Until next time, Ayubowan!


  • 16 Januari 2017 - 17:42

    Linda En Marley:

    Ja, Brittje, da's een compleet andere wereld he. Maar als dat 'even' voorbij is en je volop aan de slag gaat komt dat in orde, jij kan en doet wat moet en goed is daar.
    Benieuwd naar your next story! Dikke kus en knuffel van Linda & Marley

  • 16 Januari 2017 - 17:44

    Frank Van Herck:

    Idd even wennen dus, je mist onze douche toch nog niet ;-)
    Hou je goed arr hé xxx

  • 16 Januari 2017 - 17:46

    Mama:

    Ja schat, de praktijk is altijd toch even iets anders dan de theorie hè. Laat het los zou ik zeggen en dan komt alles wel goed. Je zal wel iets sneller moeten douchen dan je gewoon bent :). Xxx

  • 16 Januari 2017 - 19:47

    Tante Danie:

    jaja Britt het is even een cultuurschok en er zullen er nog wel komen.
    Vermoedelijk zal je binnenkort ook kennis maken met een ja die niet altijd een ja zal zijn maar ook als wel eens een neen. Na een tijdje leer je in hun ogen lezen wat ze nu echt willen zeggen als ze hun hoofd in een bijna nee schudden. En dan begin je te twijfelen is het nu ja of nee. Ik zou zeggen ga af op je eigen gevoel. Stiptheid is nu even uit jou wereld, ach dat went heel snel.
    Ik ben super fier op mijn achternichtje die mooie dingen gaat doen in Sri Lanka.
    Ben benieuwd naar je volgende ervaring.
    Dikke knuffel xxx

  • 16 Januari 2017 - 20:03

    Yasmin :

    Ha meid . Wat fijne om te lezen van je eersten indrukken allemaal...zeer benieuwd naar de volgende verhalen . Hoop dat jij je ritme wat kunt vinden en dat jij een toffe tijd zult hebben...xxx groetjes van hier ...yasmin

  • 16 Januari 2017 - 22:12

    Els Vh:

    Amai, idd aanpassen. Maar het klinkt wel avontuurlijk! X

  • 16 Januari 2017 - 22:59

    Ines:

    Blij dat ge goe zijt aangekomen!! Amai da klinkt allemaal al heel spannend :-) Ge klinkt nog goe gemotiveerd en da ist voornaamste! De rest daar kunt ge u wel op aanpassen. X

  • 16 Januari 2017 - 23:54

    Ellen:

    Hoi Britt! Fijn om je verhalen te lezen. Je bent goed aangekomen en zit direct in een totaal andere wereld. Geef jezelf even de tijd om te landen. Het gaat je hoe dan ook lukken je draai daar te vinden. Wordt vervolgd....Dikke knuffel en tot hoors.xxxx

  • 17 Januari 2017 - 08:25

    Jacky:

    Ja Brittje, da klinkt allemaal heel avontuurlijk en primitief. Den detox en meditatie zal voor later op de trip zijn vrees ik. Een koud douchke met die temperaturen is misschien nog een zegen, algoe dat uw haar nu kort is.
    Geniet ervan meisje xxx

  • 17 Januari 2017 - 17:15

    Bénédicte:

    Jawadde Van Hercki, het avontuur is begonnen zegt :-). Hopelijk heb je deze nacht al wat beter kunnen slapen en heb je opnieuw tonnen energie om het daar te gaan ontdekken. Leuk te horen dat je evt. toch nog andere goede doelen mag doen. Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk terecht komt. Eén ding is zeker, je gaat dat super doen! Veel succes en Gihin ennan! xx

  • 18 Januari 2017 - 12:48

    Christianne:

    Das op korte tijd al een hele belevenis en een cultuurschok
    maar zo flexibel dat jij bent kunt je het wel aan, enkel die
    praktische noden zullen je een beetje dwarszitten maar
    ook dit euvel zul je wel aankunnen en er een oplossing
    voor zoeken.
    Het ga je goed en hou het veilig

  • 18 Januari 2017 - 18:43

    Sandra Beullens:

    Hey Britt, je moet maar zo denken dat wennen aan het feit dat er geen regels zijn makkelijker is dan een hoop regels . En zolang je niet letterlijk in een mierennest terecht komt zal het wel meevallen !! Dat je daar niet het comfort zal hebben van thuis had je waarschijnlijk wel verwacht, maar in het begin is dat best raar om aan te wennen neem ik aan . Je gaat daar ongetwijfeld veel impressies opdoen, die voor altijd op jouw netvlies zullen staan !! Hopelijk voor jou naar het weeshuis, veel succes aldaar !!! Doe vooral veilig , we willen jou hier ook terug zien komen !!!! XXX S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 27 Dec. 2016
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 40661

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 25 Maart 2017

Volunteering and travel in Sri Lanka

Landen bezocht: