Tourista etcetera - Reisverslag uit Siyambalagastenna, Sri Lanka van Britt Van Herck - WaarBenJij.nu Tourista etcetera - Reisverslag uit Siyambalagastenna, Sri Lanka van Britt Van Herck - WaarBenJij.nu

Tourista etcetera

Blijf op de hoogte en volg Britt

03 Februari 2017 | Sri Lanka, Siyambalagastenna

Weer een week voorbij. Het gaat snel! Het was misschien een beetje naïef van me om te denken dat ik als toerist gespaard zou blijven van de typische kwaaltjes. Kort samengevat heb ik de wc meer gezien dan de gemiddelde mens. Zowel maag als darmen speelden me deze week meermaals parten. Met de huidige sanitaire voorzieningen is dat geen pretje kan ik vertellen. Vandaag was ik jammer genoeg genoodzaakt om in het vrijwilligershuis te blijven. Niemand heeft baat bij een vrijwilliger die meer op het wc zit dan wat anders. Enfin, ik moet er geen tekening bij maken denk ik. Ondertussen gaat het iets beter hoewel ik het pikante eten toch even probeer te vermijden. Ondanks de lichamelijke last was het een leuke week in het weeshuis. Het weer is beter dan vorige week, de kinderen waren enthousiast en de locals leren ons kennen dus ik heb er ondanks mijn kwaaltjes van genoten. Dit weekend doen we het rustig aan, of ik toch althans, vooraleer we met een groep naar onze nieuwe verblijfplaats trekken in Sigirya. Een nieuwe kans heeft zich aangediend om een ander goed doel te steunen, dus die grijp ik! Voor mijn vertrek had ik al het idee om naast het weeshuis nog iets anders te doen, namelijk de lokale bevolking helpen bij het renoveren van hun tempels. Mijn creatief kantje ziet dit volledig zitten! Ik heb na enkele bijkomende informatie gekregen te hebben besloten om mee te gaan naar de renovatiesite. Ik kijk er naar uit! Ik heb me laten vertellen dat we onze creatieve lusten mogen botvieren wat betreft boeddhistische afbeeldingen etc, dus ik hoop dat ik hier iets van kan maken! Alweer een spannende uitdaging.
Na Sigirya wil ik heel graag terug komen naar 'mijn baby's' in Kandy. Het is gek hoe snel je gehecht geraakt aan hen maar even een 'break' lijkt me na deze week wel oke, alsook van de stad. Sigirya is veel landelijker gelegen en dat lijkt me nu een goeie afwisseling. Het zal ongetwijfeld nog mooie foto's opleveren denk ik.
Ik kan hier trouwens maar niet ontsnappen aan mijn verpleegkundige achtergrond. Meerdere verzorgingen en raadgevingen staan al op mijn palmares, maar ik help graag natuurlijk! Het is alleen amusant dat iedereen al snel naar je toe komt om voor de kleinste dingen advies te vragen! Ik kan er misschien nog een winstgevend zaakje van maken ;). Tot zover deze fysiek uitdagende week, hopelijk kan ik binnenkort weer 'genieten' van al dat pikante eten. Toegegeven, het is niet echt mijn ding maar ja, je kan niet alles hebben natuurlijk en ik heb al héél veel!
Heel veel liefs,
Xxxxxxxxxxx

  • 03 Februari 2017 - 13:32

    Christianne:

    Het zijn daar blijkbaar spannende dagen, laat je volledig gaan zou ik zeggen in de creativiteit, nu je toch die lastige kwaaltjes achter de rug hebt. Heb gisteren de mooie foto's gezien met de baby'tjes, en ja je zult wel graag terug gaan naar die lieve schatten, maar wat afstand houden lijkt me wel aangewezen alhoewel dat is sneller gedacht dan gedaan.
    En voor de volgende dagen SMAKELIJK en............ Hou het veilig xxx

  • 03 Februari 2017 - 13:32

    Papa:

    Dag schat,
    Je hebt blijkbaar mijn "buikreflex" op warmte en ander eten ;-)
    Hopelijk ben je daar snel van verlost hé.
    Laat je inspiratie maar los op,die tempel
    Je foto's met de baby's waren echt hartverwarmend :-)))
    En ... succes met je bijberoep als geneeskundig adviseur hé ;-)
    Merci voor je update
    Xxxxx

  • 03 Februari 2017 - 13:36

    Mama:

    Schatje,
    Wat leuk dat je weer eens wat anders kan gaan doen. Het zal zeker een welkome afwisseling zijn. Ik vind het wel fijn dat je nog eens terug naar je baby'tjes kan achteraf. Geniet maar eens weekje van de mooie natuur en weg van de stad. Veel beterschap ook met je "toerista", ik hoop dat je snel je "innerlijke" mens weer kunt versterken, al is het dan met pikant eten. Onze gedachten zijn altijd bij je 24/24. Kussen, mams xxxxxx

  • 03 Februari 2017 - 13:38

    Annie:

    Ja , als uw darmpjes opspelen is dat niet aangenaam. Blijf toch veel drinken , soms helpen die kleine citroentjes heel goed om de bacterie te doden . Waarschijnlijk zult ge wel iets bijhebben zoals enterol ofzo. Natuurlijk immodium stopt de lopende massa maar geneest ni da wette wel he!!!!! Dus water met citroentjes en een kippeboullionneke... hopelijk snel terug op de been want daar kunt ge heel moe van zijn . Ik ben daar gelukkig altyd al van gespaard gebleven maar eet nooit in het Oosten rauwkost en nooit ijsblokjes en fruit ook altyd voorzichtig zijn . Altyd zelf schillen . Sigirya is mooi . Ge kunt naar de leeuwen rots gaan.
    Swanjeer doe en op de been blijven he XXXXXXXXXXXXXXX

  • 03 Februari 2017 - 15:01

    Broer:

    Hey zusje, wat een avonturen toch allemaal :-). Die buikreflex klinkt me maar al te bekend in de oren. Hopelijk is dat snel voorbij! Geniet van je weekje tempelschilderen en daarna van je boelekes :-). Dikke xxxxxxx, broer.

  • 03 Februari 2017 - 19:40

    Sandra Beullens:

    Hey Britt, eerlijk gezegd heeft het volgens mij nog best lang geduurd voor je darmen van slag raakten, ik kan me best voorstellen dat niet alles wat daar geserveerd wordt zo netjes op tafel komt, maar je komt er heus wel doorheen en daar zal je alleen sterker van worden !! Gewoon de raad van tante Annie, als zij het niet weet, wie dan wel hé.... Leuk dat jullie zo vrij zijn om ineens een weekje wat anders te mogen gaan doen, iets creatief, lijkt mij erg leuk !! Ik hoop voor jou dat het ook zo zal zijn !! Je hebt het daar maar druk, baby's verzorgen, tempels renoveren en ook nog gezondheidsconsulent.... Knap hoor !! Geniet er maar van , de tijd vliegt !!!! XXX Sandra.

  • 07 Februari 2017 - 16:59

    Annemieke:

    Hoj Britt,
    Je tourista klinkt mij ook bekend in de oren. Inderdaad veel blijven drinken! Maar je lichaam went er wel aan. Ben blij voor je dat je al zoveel hebt kunnen beleven op die korte tijd. Ben echt benieuwd wat jullie inbreng zal zijn op de renovatiesite. Het is prachtig dat je op zoveel verschillende manieren kan bijdragen en helpen. Geniet er maar van en koester al die mooie herinneringen. Geef al die boelekes maar een extra knuffel van mij, veel liefs, Annemieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 27 Dec. 2016
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 40603

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 25 Maart 2017

Volunteering and travel in Sri Lanka

Landen bezocht: